BMW F650 Forums banner

Okablowanie tylnego/światła hamowania 2008 F650GS

6.8K views 14 replies 4 participants last post by  AWJDThumper  
#1 ·
Chcę podłączyć dodatkowe światło stopu do górnego kufra. Ale patrząc na istniejące okablowanie tylnej lampy, widzę tylko jeden przewód zasilający i masę.
Zastanawiam się, jak jeden przewód wysyła 2 sygnały, jakiś rodzaj wzmocnienia napięcia/natężenia dla światła stopu??? (a może mam chwilową lukę w pamięci?)
Jest wcześniejszy wątek dotyczący światła górnego kufra Givi, ale dotyczy starszego modelu motocykla.
 
#7 ·
Wygląda na to, że opcja tylnego światła LED może być sterowana magistralą CanBus za pośrednictwem skręconej wiązki przewodów. Jeśli tak, musiałbyś poruszać się po zawiłościach działania kontrolerów CanBus, aby móc dodać dodatkowe światło stopu:think:
 
#12 ·
Widziałeś dobrze. Canbus kontroluje napięcie do tylnego światła. Niskie napięcie dla światła tylnego i pełne 12 V dla światła stopu.
Z tego, co rozumiem, tylne światło wykorzystuje modulację szerokości impulsu (PWM) na magistrali CanBus do przełączania między światłem tylnym a światłem stopu - wszystko jest na 12 V, ale PMW zmniejsza średnie napięcie do około 6 V dla światła tylnego.
 
#11 ·
Inną opcją byłby przełącznik opóźniający. Nie trzeba byłoby go podłączać do istniejącego okablowania. Mógłby iść bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik. Nie aktywowałby się po zaparkowaniu, więc nie ma potrzeby stosowania przewodu zasilania przełączanego. Wydaje się, że jest to przełącznik rtęciowy i jest regulowany pod kątem różnej czułości. Jeśli Ty lub Twój znajomy jesteście sprawni w okablowaniu, byłaby to dobra opcja. https://rimmerbros.com/Item--i-DRC2332
 
#14 ·
PWM po prostu powoduje, że diody LED pulsują w ten sam sposób z większym cyklem pracy, wytwarzając jaśniejsze światło - dzieje się tak dlatego, że czas reakcji ludzkiego oka widzi tylko średni poziom światła. Czy powinieneś jednak zobaczyć efekt pulsowania za pomocą aparatu cyfrowego?
 
#15 ·
Myślę, że teraz rozumiem system elektryczny w F650GS twin (i późniejszych F800GS itp.), co nie jest proste ze względu na użycie sieci CanBus do uproszczenia okablowania.

Jeśli chodzi o tylne światła i kierunkowskazy, sam CanBus nie jest używany do ich sterowania. F650GS twin używa konwencjonalnej wiązki przewodów z ~5 przewodami idącymi do tyłu motocykla. Tam, gdzie zamontowane są światła LED (hamulca/tylne lub kierunkowskazy), do sterowania jasnością stosowany jest sygnał modulowany szerokością impulsu - w przypadku świateł, cykl pracy 100% dla światła stopu i ~50% cykl pracy dla światła tylnego. Sygnał ten jest generowany przez Centralną Jednostkę Kontroli Podwozia, która może być również nazywana Kontrolerem CanBus.

Powikłaniem przy montażu dodatkowego światła stopu jest to, że Kontroler CanBus monitoruje zużycie prądu w celu wykrywania usterek, dlatego należy wziąć pod uwagę zużycie prądu przez dodatkowe światło. Prawdopodobnie nie jest to takie trudne do rozwiązania, ale jest o wiele bardziej skomplikowane niż system wykorzystujący żarówki żarowe!