Cześć,
Kupiłem właśnie swój pierwszy motocykl BMW F650CS, te motocykle są nieznane tam, gdzie mieszkam (Egipt), więc większość wiedzy czerpię od was
Mam kilka objawów, które mogą być normalne/nienormalne. Nie jestem ekspertem od BMW, więc szukam waszej opinii na temat tego, co się wydarzy
1. silnik brzmi ładnie po uruchomieniu na zimno, ale słyszę ten dźwięk klikania i używając stetoskopu odkryłem, że jest najgłośniejszy przy połączeniu silnika/wydechu i nadal słychać go wzdłuż wydechu. To dziwne, ponieważ bez stetoskopu jest głośny tylko po lewej stronie (strona sprzęgła) silnika.
2. silnik jest tak głośny w temperaturze pracy wentylatora (kliknięcia/grzechotanie/stukanie), odkryłem, że nieregularne grzechotanie zostało zredukowane przez trzymanie sprzęgła, co jest dobrym znakiem, ale nie mogłem jeszcze powiązać reszty dźwięków.
3. podczas uruchamiania silnika może to zająć do 1,5 sekundy, zanim się uruchomi. Postępuję zgodnie z instrukcjami i czekam, aż zgaśnie lampka przegrzania. (nie dzieje się tak cały czas)
4. podczas przyspieszania motocykla w warunkach wysokiego biegu/niskich obrotów i przy pełnym otwarciu przepustnicy słyszę bardzo głęboki i głośny dźwięk TICK--TICK--TICK-- i zanika on wraz ze wzrostem obrotów. Mówię o 3. biegu, 1500 obr./min i przyspieszaniu.
Trochę informacji o mnie i motocyklu.
Najpierw ja
- Miałem wcześniej Vmax z 1992 roku
i próbowałem wielu motocykli, ale nigdy jednocylindrowego.
- Cały czas kręcę kluczami i znam stuki w korbowodach i łożyskach, ale ten silnik BMW Rotax z jego nieporęczną skrzynią biegów mnie kompletnie zaskakuje.
Teraz motocykl:
- To BMW F650CS z 2002 roku z przebiegiem 8000 mil.
- Silnik nigdy wcześniej nie był rozbierany do żadnych czynności serwisowych, a uszczelka pompy wody jeszcze się nie zepsuła.
- Wydech pachnie dobrze, nie spala oleju.
- Wcześniej był przepełniony olejem i później wszystko wyczyściłem.
- Uwielbiam jego przyspieszenie, ponieważ jako pojedynczy 650 cm3 ciągnie naprawdę mocno do maksymalnej prędkości (170 km/h)
- Ekonomia jest świetna w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu 1200 cm3, yyy, to znaczy motocykla
Myślę, że wspomniałem o wszystkim, co mam teraz na myśli i proszę, zapytajcie mnie o wszelkie inne szczegóły, które chcecie znać, aby pomóc mi zdiagnozować te problemy.
Kupiłem właśnie swój pierwszy motocykl BMW F650CS, te motocykle są nieznane tam, gdzie mieszkam (Egipt), więc większość wiedzy czerpię od was
Mam kilka objawów, które mogą być normalne/nienormalne. Nie jestem ekspertem od BMW, więc szukam waszej opinii na temat tego, co się wydarzy
1. silnik brzmi ładnie po uruchomieniu na zimno, ale słyszę ten dźwięk klikania i używając stetoskopu odkryłem, że jest najgłośniejszy przy połączeniu silnika/wydechu i nadal słychać go wzdłuż wydechu. To dziwne, ponieważ bez stetoskopu jest głośny tylko po lewej stronie (strona sprzęgła) silnika.
2. silnik jest tak głośny w temperaturze pracy wentylatora (kliknięcia/grzechotanie/stukanie), odkryłem, że nieregularne grzechotanie zostało zredukowane przez trzymanie sprzęgła, co jest dobrym znakiem, ale nie mogłem jeszcze powiązać reszty dźwięków.
3. podczas uruchamiania silnika może to zająć do 1,5 sekundy, zanim się uruchomi. Postępuję zgodnie z instrukcjami i czekam, aż zgaśnie lampka przegrzania. (nie dzieje się tak cały czas)
4. podczas przyspieszania motocykla w warunkach wysokiego biegu/niskich obrotów i przy pełnym otwarciu przepustnicy słyszę bardzo głęboki i głośny dźwięk TICK--TICK--TICK-- i zanika on wraz ze wzrostem obrotów. Mówię o 3. biegu, 1500 obr./min i przyspieszaniu.
Trochę informacji o mnie i motocyklu.
Najpierw ja
- Miałem wcześniej Vmax z 1992 roku
- Cały czas kręcę kluczami i znam stuki w korbowodach i łożyskach, ale ten silnik BMW Rotax z jego nieporęczną skrzynią biegów mnie kompletnie zaskakuje.
Teraz motocykl:
- To BMW F650CS z 2002 roku z przebiegiem 8000 mil.
- Silnik nigdy wcześniej nie był rozbierany do żadnych czynności serwisowych, a uszczelka pompy wody jeszcze się nie zepsuła.
- Wydech pachnie dobrze, nie spala oleju.
- Wcześniej był przepełniony olejem i później wszystko wyczyściłem.
- Uwielbiam jego przyspieszenie, ponieważ jako pojedynczy 650 cm3 ciągnie naprawdę mocno do maksymalnej prędkości (170 km/h)
- Ekonomia jest świetna w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu 1200 cm3, yyy, to znaczy motocykla
Myślę, że wspomniałem o wszystkim, co mam teraz na myśli i proszę, zapytajcie mnie o wszelkie inne szczegóły, które chcecie znać, aby pomóc mi zdiagnozować te problemy.