BMW F650 Forums banner

Hałas silnika/wydajność

6.4K views 5 replies 5 participants last post by  Fun in the Sun  
#1 ·
Cześć,
Kupiłem właśnie swój pierwszy motocykl BMW F650CS, te motocykle są nieznane tam, gdzie mieszkam (Egipt), więc większość wiedzy czerpię od was :)

Mam kilka objawów, które mogą być normalne/nienormalne. Nie jestem ekspertem od BMW, więc szukam waszej opinii na temat tego, co się wydarzy :)

1. silnik brzmi ładnie po uruchomieniu na zimno, ale słyszę ten dźwięk klikania i używając stetoskopu odkryłem, że jest najgłośniejszy przy połączeniu silnika/wydechu i nadal słychać go wzdłuż wydechu. To dziwne, ponieważ bez stetoskopu jest głośny tylko po lewej stronie (strona sprzęgła) silnika.

2. silnik jest tak głośny w temperaturze pracy wentylatora (kliknięcia/grzechotanie/stukanie), odkryłem, że nieregularne grzechotanie zostało zredukowane przez trzymanie sprzęgła, co jest dobrym znakiem, ale nie mogłem jeszcze powiązać reszty dźwięków.

3. podczas uruchamiania silnika może to zająć do 1,5 sekundy, zanim się uruchomi. Postępuję zgodnie z instrukcjami i czekam, aż zgaśnie lampka przegrzania. (nie dzieje się tak cały czas)

4. podczas przyspieszania motocykla w warunkach wysokiego biegu/niskich obrotów i przy pełnym otwarciu przepustnicy słyszę bardzo głęboki i głośny dźwięk TICK--TICK--TICK-- i zanika on wraz ze wzrostem obrotów. Mówię o 3. biegu, 1500 obr./min i przyspieszaniu.

Trochę informacji o mnie i motocyklu.

Najpierw ja :D

- Miałem wcześniej Vmax z 1992 roku :D i próbowałem wielu motocykli, ale nigdy jednocylindrowego.
- Cały czas kręcę kluczami i znam stuki w korbowodach i łożyskach, ale ten silnik BMW Rotax z jego nieporęczną skrzynią biegów mnie kompletnie zaskakuje.

Teraz motocykl:

- To BMW F650CS z 2002 roku z przebiegiem 8000 mil.
- Silnik nigdy wcześniej nie był rozbierany do żadnych czynności serwisowych, a uszczelka pompy wody jeszcze się nie zepsuła.
- Wydech pachnie dobrze, nie spala oleju.
- Wcześniej był przepełniony olejem i później wszystko wyczyściłem.
- Uwielbiam jego przyspieszenie, ponieważ jako pojedynczy 650 cm3 ciągnie naprawdę mocno do maksymalnej prędkości (170 km/h)
- Ekonomia jest świetna w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu 1200 cm3, yyy, to znaczy motocykla :)

Myślę, że wspomniałem o wszystkim, co mam teraz na myśli i proszę, zapytajcie mnie o wszelkie inne szczegóły, które chcecie znać, aby pomóc mi zdiagnozować te problemy.
 
#2 ·
Cześć.
Witamy w świecie rotax.
Nie jestem ekspertem, ale oto moje przemyślenia:

1) Twierdzisz, że gdy silnik jest zimny, brzmi dobrze, a gdy jest ciepły, słyszysz ten hałas, dla mnie brzmi to jak słabe połączenie wydechu z głowicą, być może połączenie zawiodło i po rozszerzeniu pozwala na przedmuch.

2) Silnik nie jest cichy, oba moje miały grzechotanie sprzęgła i ze względu na duży pojedynczy cylinder będą generować sporo hałasu.

3) Wydajesz się uruchamiać poprawnie, spróbuj zresetować czujnik przepustnicy. Włącz zapłon, poczekaj, aż zgasną kontrolki, powoli otwórz i zamknij przepustnicę trzy razy, wyłącz zapłon. Włącz zapłon, poczekaj, aż zgasną kontrolki i uruchom silnik, nie dotykaj przepustnicy, aż silnik się uruchomi i zwolnisz przycisk rozrusznika.


4) Może to dotyczyć pierwszej odpowiedzi, ponieważ gdy silnik jest obciążony, wydech będzie głośniejszy.

Jestem pewien, że inni tutaj zaoferują poradę. Jedyną realną regulacją wewnątrz silnika są zawory, ale przy 8000 milach mało prawdopodobne, ale pamiętaj, że nie jest to najcichszy duży silnik jednocylindrowy.
 
#3 ·
3. bieg, 1500 obr./min?????? powinieneś mieć znacznie powyżej 2000 obr./min tak bardzo, jak to możliwe.

Brzmi to dla mnie tak, jakbyś potrzebował napinacza łańcucha rozrządu.

Och, i spróbuj ustalić jakość używanego paliwa. Nie zdziwiłbym się, gdyby jakość paliwa uległa pogorszeniu ze względu na ogólną sytuację w Egipcie
 
#5 ·
Wielkie dzięki za odpowiedzi. Wczoraj rozebrałem owiewkę motocykla, aby mieć lepszy dostęp do śrub wydechowych, jak wspomnieliście, i zauważyłem, że motocykl gaśnie, jeśli zablokuję wydech na zimno i nie gaśnie, jeśli zrobię to samo, gdy jest ciepły. Uruchomiłem silnik bez owiewki, aby odkryć, że tykający dźwięk, który słyszę, to wtryskiwacz wykonujący swoją pracę, nie mogłem uwierzyć, jak głośny był mój wtryskiwacz. Czy to może oznaczać, że wkrótce się zepsuje, ponieważ tyka tak głośno i myślę, że owiewka odbijała dźwięk na lewą stronę silnika.

Trochę boję się zdjąć wydech, ponieważ zauważyłem, że nigdy wcześniej nie był rozbierany i mam złe doświadczenia z wydechami mojej Yamahy Vmax 4 i nigdy nie udało mi się ich ponownie całkowicie uszczelnić.

Wysłane z mojego GT-I9300 używając Tapatalk 2
 
#6 ·
Byłbym skłonny zostawić to w spokoju, jeśli nie jest zepsute, nie naprawiaj tego, zgadzam się z tym, co zostało powiedziane o niskich obrotach, których używasz, za niskich, te silniki muszą być trochę podkręcone, używaj niższych biegów. Silniki te mają tendencję do bycia trochę głośnymi, ale to normalne i nauczysz się to akceptować po krótkim czasie :riding: Och, i witamy na forum. Pozdrawiam Jim